💙💚💛💜💗
Per poder treballar l’ empatia i desenvolupar la intel·ligència emocional és molt important ensenyar a treballar els sentiments a través d’activitats lúdiques i manipulatives com aquestes que veureu a continuació.
Les emocions estan presents en totes les situacions de
la vida, quan estem contents, tristos o tristes, sentim vergonya,
nerviosisme... com a mestres hem de facilitar als infants a reconèixer-les,
posar-hi nom, saber expressar allò que sentim i a gestionar-les.
Si un infant, no
sap distinguir les seves emocions, generalment soluciona els
problemes amb enrabiades, frustració, plors, crits... etc. Per això i gràcies
al control d’aquestes, aconseguim l’equilibri que ens ajuda a
seguir endavant i a fer front a qualsevol problema que puga anar surgint.
Quan un nen/a és capaç de reconèixer i expressar les emocions i
els sentiments també mostra empatia amb la resta de persones i
situacions que poden estar vivint amb altres infants o persones.
En la classe
d’angles hem vist a través del conte “The colour monster” els sis tipus
d’emocions que sentim dia a dia. Mitjançant aquest recurs hem aprés a gestionar
una mica més les nostres emocions i sentiments, i això ens ha ajudat a
sentir-nos molt millor.
Hem fet el dau de
les emocions, per jugar després a representar situacions emocionals que ens
anava mostrant el dau. Hem expressat a la resta de companys/es situacions que
ens causen dolor, tristesa, ràbia, alegria, amor, i por. També hem realitzat
produccions artístiques amb tot tipus de material, posant música ambiental de
fons perquè puguerem expressar de forma més vivencial el que sentien en el
paper.
Aquestos dibuixos
els hem pegat als pots de les emocions que tenim en classe. Aquest espai
permanent els ajudarà a desfogar els seus neguits i contar als companys/es el
que estan sentint, si realment ho desitgen. Si no saben com expressar-ho podran
representar la seua emoció i directament pegar-la en aquest espai.
Per acabar, hem
visualitzat uns curts emocionals que ens han posat en el paper dels
protagonistes, sentint plena empatia i expressant les nostres preocupacions al
respecte. Intentant en tot moment entendre el que ha passat, però sense oblidar
que és ficció, que són coses que passen, però que hem de intentar veure sempre
les parts bones i positives que tenim en la nostra vida.
💙💗💚💛💜
In order to work on empathy and develop emotional intelligence, it is very important to teach feelings to work through playful and manipulative activities such as the ones you will see below.
Emotions are present in all situations of life, when we are happy, sad , we feel shame, nervousness ... as teachers we must make it easier for children to recognize them, name them, know how to express what we feel and manage them.
If a child does not know how to distinguish his emotions, he/she usually solves the problems with anger, frustration, tears, screams ... etc. That is why, thanks to the control of these, we achieve the balance that helps us to move forward and to face any problem that may arise.
When a child is able to recognize and express emotions and feelings he also shows empathy with other people and situations they may be living with other children or people.
In the English class, we saw through the story "The color monster" the six types of emotions we feel every day. Through this resource we have learned to manage our emotions and feelings a little more, and this has helped us feel much better.
We made the dice of emotions, to then play to represent emotional situations that the dice was showing us. We have expressed to the rest of the classmates situations that cause us pain, sadness, anger, joy, love, and fear. We have also made artistic productions with all kinds of material, putting background ambient music so that we can express in a more experiential way what they felt on paper.
We have pasted these drawings into the jars of the emotions we have in class. This permanent space will help them to vent their worries and tell their classmates what they are feeling, if they really want to. If they do not know how to express it, they will be able to represent their emotion and directly stick it in this space.
Finally, we visualized some emotional shorts that have put us in the role of the protagonists, feeling full empathy and expressing our concerns about it. Trying at all times to understand what has happened, but without forgetting that it is fiction, that these are things that happen, but that we must always try to see the good and positive parts we have in our lives.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada